Indywidualny Plan Działania

Print Drukuj

Co to jest Indywidualny Plan Działania?

Indywidualny Plan Działania (IPD), to plan działań obejmujących podstawowe usługi rynku pracy wspierane instrumentami rynku pracy w celu zatrudnienia bezrobotnego lub poszukującego pracy.
Pomoc udzielana przez powiatowy urząd pracy w ramach IPD jest dostosowana do twoich indywidualnych potrzeb i możliwości, z uwzględnieniem twojego wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz możliwości podjęcia pracy lub działalności gospodarczej.

Kto, kiedy i na jakiej podstawie przygotowuje IPD?

IPD przygotowany jest przez doradcę klienta we współpracy z bezrobotnym lub poszukującym pracy.

Jeżeli jesteś zarejestrowanym bezrobotnym to twoje IPD zostanie przygotowane obowiązkowo nie później niż 60 dni od dnia rejestracji w urzędzie pracy.

Jeżeli jesteś osobą poszukującą pracy, doradca klienta może przygotować dla ciebie IPD w oparciu o uzyskane od ciebie informacje.

Co zawiera IPD?

W IPD zawarte są m.in.:
  • działania możliwe do zastosowania przez urząd pracy w ramach pomocy określonej w ustawie, np. pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe, szkolenia;
  • działania planowane do samodzielnej realizacji przez bezrobotnego lub poszukującego pracy w celu poszukiwania pracy, np. przeglądanie ofert pracy na stronie CBOP;
  • planowane terminy realizacji poszczególnych działań;
  • formy, planowaną liczbę i terminy kontaktów z doradcą klienta lub innym pracownikiem urzędu pracy;
  • termin i warunki zakończenia realizacji indywidualnego planu działania.

Monitoring IPD

Powiatowy urząd pracy w okresie realizacji IPD ma obowiązek kontaktowania się z tobą co najmniej raz na 60 dni w celu monitorowania sytuacji i postępów w realizacji działań przewidzianych w IPD. Kontakt ten może być realizowany przez powiatowy urząd pracy w formie spotkania, rozmowy telefonicznej lub wymiany informacji drogą elektroniczną lub pocztową.

Czy można zmieniać IPD w jego trakcie?

Jeżeli twoja sytuacja jako bezrobotnego lub poszukującego pracy ulegnie zmianie, doradca klienta w porozumieniu z tobą może dokonać stosownych zmian w IPD.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


W razie pytań prosimy o kontakt:

Print Drukuj

 

Doradca klienta indywidualnego Obsługa bezrobotnych (nazwiska wg liter) Telefon Piętro / korytarz / nr pokoju
Jadwiga Koszałka koperta bezrobotni do 30. roku życia - B C Ć D E F G H I J 15-643-37-50 Parter/1
Magdalena Partyka koperta bezrobotni do 30. roku życia - K L Ł M N O 15-643-37-51
Renata Iskra koperta bezrobotni do 30. roku życia - P Q R S Ś T U V W Z Ź Ż 15-643-37-91
Katarzyna Jędrusińska koperta bezrobotni powyżej 30. roku życia - A B C Ć D E I 15-643-37-58 Parter/2
Damian Karcz koperta bezrobotni powyżej 30. roku życia - F H J L Ł M N O 15-643-37-52
Renata Sarnowska koperta bezrobotni powyżej 30. roku życia - G K 15-643-37-60 Parter/5
Gabriela Haliniak koperta bezrobotni powyżej 30. roku życia - P Q R T U V Y Z Ź Ż 15-643-37-59
Elżbieta Grzybowska koperta bezrobotni powyżej 30. roku życia - S Ś W 15-643-37-54

 


 

 

Informacje o publikacji dokumentu