Опубліковувач

Indywidualny Plan Działania

Co to jest Indywidualny Plan Działania?

Indywidualny Plan Działania (IPD), to plan działań obejmujących podstawowe usługi rynku pracy wspierane instrumentami rynku pracy w celu zatrudnienia bezrobotnego lub poszukującego pracy.
Pomoc udzielana przez powiatowy urząd pracy w ramach IPD jest dostosowana do twoich indywidualnych potrzeb i możliwości, z uwzględnieniem twojego wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz możliwości podjęcia pracy lub działalności gospodarczej.

Kto, kiedy i na jakiej podstawie przygotowuje IPD?

IPD przygotowany jest przez doradcę klienta we współpracy z bezrobotnym lub poszukującym pracy.

Jeżeli jesteś zarejestrowanym bezrobotnym to twoje IPD zostanie przygotowane obowiązkowo nie później niż 60 dni od dnia rejestracji w urzędzie pracy.

Jeżeli jesteś osobą poszukującą pracy, doradca klienta może przygotować dla ciebie IPD w oparciu o uzyskane od ciebie informacje.

Co zawiera IPD?

W IPD zawarte są m.in.:
  • działania możliwe do zastosowania przez urząd pracy w ramach pomocy określonej w ustawie, np. pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe, szkolenia;
  • działania planowane do samodzielnej realizacji przez bezrobotnego lub poszukującego pracy w celu poszukiwania pracy, np. przeglądanie ofert pracy na stronie CBOP;
  • planowane terminy realizacji poszczególnych działań;
  • formy, planowaną liczbę i terminy kontaktów z doradcą klienta lub innym pracownikiem urzędu pracy;
  • termin i warunki zakończenia realizacji indywidualnego planu działania.

Monitoring IPD

Powiatowy urząd pracy w okresie realizacji IPD ma obowiązek kontaktowania się z tobą co najmniej raz na 60 dni w celu monitorowania sytuacji i postępów w realizacji działań przewidzianych w IPD. Kontakt ten może być realizowany przez powiatowy urząd pracy w formie spotkania, rozmowy telefonicznej lub wymiany informacji drogą elektroniczną lub pocztową.

Czy można zmieniać IPD w jego trakcie?

Jeżeli twoja sytuacja jako bezrobotnego lub poszukującego pracy ulegnie zmianie, doradca klienta w porozumieniu z tobą może dokonać stosownych zmian w IPD.

Podstawa prawna


Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

W razie pytań prosimy o kontakt:

 
Doradca klienta indywidualnego Obsługa bezrobotnych (nazwiska wg liter) Telefon Piętro / korytarz / nr pokoju
Elżbieta Grzybowska koperta A E S Ś 15-643-37-52 Parter/2
Ewelina Janiec koperta H I N V W Y Z Ź Ż 15-643-37-58
Gabriela Haliniak koperta O P T U 15-643-37-59 Parter/5
Magdalena Partyka koperta C Ć D R i poszukujący pracy 15-643-37-54
Renata Sarnowska koperta K 15-643-37-60
Katarzyna Jędrusińska koperta J L Ł M 15-643-38-07 I/C/33
Damian Karcz koperta B F G 15-643-38-03


 

Menu Display