Rejestracja z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub Profilu Zaufanego.
Profil zaufany można założyć i potwierdzić w pełni online za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub poprzez platformę Envelo. Instrukcja jak założyć Profil Zaufany dostępna jest na stronie pz.gov.pl.
Dodatkowo, możesz założyć Profil Zaufany przez internet i potwierdzić go w Punkcie Potwierdzającym. Aktualnie czynny jest tylko punkt w Urzędzie Miasta w Stalowej Woli. Z tej możliwości powinny korzystać tylko osoby, które nie posiadają bankowości elektronicznej.
Wskazówki praktyczne:
Sumaryczny rozmiar załączników elektronicznych (skanów) dołączanych podczas procesu nie może przekroczyć 24 MB.
Podanie podczas rejestracji, w danych do kontaktu, oprócz adresu e-mail także nr telefonu, ułatwi kontakt w przypadku konieczności wyjaśnienia przez Urząd poprawności danych i składanych oświadczeń dotyczących rejestracji.
W zależności od przekazywanych indywidualnych danych proces rejestracji może się w różnić. Należy podawać tylko prawidłowe, zgodne ze stanem faktycznym, dane.
- Na stronie głównej Powiatowego Urzędu Pracy w Stalowej Woli z listy dostępnych usług elektronicznych wybieramy „Rejestracja / zgłoszenie do rejestracji osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy".
- System przeniesie nas na stronę praca.gov.pl oraz automatycznie uzupełni Adresata wniosku - Powiatowy Urząd Pracy w Stalowej Woli.
- Formularz uzupełniamy przechodząc przez kolejne zakładki (przycisk DALEJ). Pierwszym krokiem jest uzupełnienie ankiety, która ustali nasz status na rynku pracy. Odpowiedzi na pytania muszą być zgodne z prawdą, indywidualne dla każdego klienta, pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń.
- Po uzupełnieniu ankiety przepisujemy kod z obrazka i przechodzimy na kolejną zakładkę formularza wybierając Ustal status osoby na rynku pracy.
- Potwierdzamy ustalony status.
- Wybieramy metodę rejestracji – Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy.
- Zapoznajemy się z informacjami, w tym wykazem dokumentów potrzebnych do rejestracji.
- Wypełniamy dane identyfikacyjne i dołączamy wymagane załączniki.
- Podczas dodawania załączników na bieżąco można sprawdzać wielkość załączanych plików i ich ilość.
- W kolejnych krokach uzupełniamy dane dotyczące wykształcenia, znajomości języków obcych, posiadanych zawodach, uprawnieniach, umiejętnościach, niepełnosprawności, przebiegu zatrudnienia, zgodnie z kolejnymi krokami Formularza rejestracji.
- W zakładce Rodzina mamy możliwość Zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego.
- Po uzupełnieniu wszystkich danych mamy możliwość zweryfikowania załączonych dokumentów oraz w razie potrzeby dodania dodatkowych załączników.
- W kolejnym kroku przekazujemy dane kontaktowe (telefon, e-mail) - dzięki nim pracownik urzędu będzie mógł skontaktować się w celu wyjaśnienia wątpliwości. Wybieramy również sposób przekazania dokumentów rejestracyjnych (w tym decyzja o rejestracji, czy prawie do zasiłku). Możemy wybrać przekazanie dokumentów listownie lub na konto w systemie Praca.gov.pl
W przypadku wybrania - "kontakt listowny" - dokumenty zostaną wysłane pocztą na wskazany w formularzu elektronicznym adres korespondencyjny.
- W kolejnym kroku zapoznajemy się z warunkami zachowania statusu.
- Następnie możemy również dokonać Podglądu wypełnionego Wniosku.
- Jeżeli przekazane dane są poprawne akceptujemy Oświadczenia co do zgodności ze stanem faktycznym.
- W kolejnym kroku wybieramy sposób identyfikacji wniosku - rodzaj podpisu.
- Po wybraniu podpisania wniosku profilem zaufanym akceptujemy komunikat i system przenosi nas na stronę logowania Profilu Zaufanego. Wprowadzamy dane logowania (login i hasło albo poprzez bank lub innego dostawcę) i wybieramy Podpisz wniosek i wyślij.
- Po poprawnym wysłaniu wniosku ukaże nam się Podsumowanie - Elektroniczna rejestracja przebiegła pomyślnie.
- W przypadku podania w danych kontaktowych adresu e-mail zostanie na ten adres wysłane potwierdzenie wysłania dokumentu rejestracji / zgłoszenia do rejestracji zawierające Urzędowe Potwierdzenie Przedłożenia.
UWAGA:
- Przesłanie wniosku elektronicznego nie jest równoznaczne z uzyskaniem statusu osoby bezrobotnej. Zgłoszony wniosek o rejestrację zostanie zweryfikowany przez pracownika urzędu, który ustali czy zostały spełnione warunki do jego przyznania, w terminie nie później niż 30 dni.
- Data przyznania statusu osoby bezrobotnej i objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym jest datą wysłania wniosku elektronicznego, niezależnie od tego, w którym dniu otrzymają Państwo odpowiedź z urzędu.