Rejestracja elektroniczna bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
Wskazówki praktyczne:
Sumaryczny rozmiar załączników elektronicznych (skanów) dołączanych podczas procesu nie może przekroczyć 24 MB.
Podczas wizyty w tut. Urzędzie w terminie ustalonym do rejestracji należy przedłożyć wymagane dokumenty.
ZALECANE JEST przedłożenie dokumentów załączonych do wniosku o rejestrację.
W zależności od przekazywanych indywidualnych danych proces rejestracji może się w różnić. Należy podawać tylko prawidłowe, zgodne ze stanem faktycznym, dane.
- Na stronie głównej Powiatowego Urzędu Pracy w Stalowej Woli z listy dostępnych usług elektronicznych wybieramy „Rejestracja / zgłoszenie do rejestracji osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy".
- System przeniesie nas na stronę praca.gov.pl i automatycznie uzupełni Adresata wniosku - Powiatowy Urząd Pracy w Stalowej Woli.
- Formularz uzupełniamy przechodząc przez kolejne zakładki (przycisk DALEJ). Na kolejnym oknie wybieramy metodę rejestracji - – Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy.
- Pierwszym krokiem jest uzupełnienie ankiety, która ustali nasz status na rynku pracy. Odpowiedzi na pytania muszą być zgodne z prawdą, indywidualne dla każdego klienta, pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń.
- Po uzupełnieniu ankiety przepisujemy kod z obrazka i przechodzimy na kolejną zakładkę formularza wybierając Ustal status osoby na rynku pracy.
- Potwierdzamy ustalony status.
7. Zapoznajemy się z informacjami, w tym wykazem dokumentów potrzebnych do rejestracji.
- Wypełniamy dane identyfikacyjne i dołączamy wymagane załączniki.
- Podczas dodawania załączników na bieżąco można sprawdzać wielkość załączanych plików i ich ilość.
- W kolejnych krokach uzupełniamy dane dotyczące wykształcenia, znajomości języków obcych, posiadanych zawodach, uprawnieniach, umiejętnościach, niepełnosprawności, przebiegu zatrudnienia, zgodnie z kolejnymi krokami Formularza rejestracji.
- W zakładce Rodzina mamy możliwość Zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego.
- Po uzupełnieniu wszystkich danych mamy możliwość zweryfikowania załączonych dokumentów oraz w razie potrzeby dodania dodatkowych załączników.
- W kolejnym kroku przekazujemy dane kontaktowe (telefon, e-mail) - dzięki nim pracownik urzędu będzie mógł skontaktować się w celu wyjaśnienia wątpliwości. Wybieramy również sposób przekazania dokumentów rejestracyjnych (w tym decyzja o rejestracji, czy prawie do zasiłku). Możemy wybrać przekazanie dokumentów listownie lub na konto w systemie Praca.gov.pl
W przypadku wybrania - "kontakt listowny" - dokumenty zostaną wysłane pocztą na wskazany w formularzu elektronicznym adres korespondencyjny.
- W kolejnym kroku zapoznajemy się z warunkami zachowania statusu.
- Następnie możemy również dokonać Podglądu wypełnionego Wniosku.
- Jeżeli przekazane dane są poprawne akceptujemy Oświadczenia co do zgodności ze stanem faktycznym.
- W kolejnym kroku wybieramy termin wizyty, przepisujemy kod z obrazka i wysyłamy formularz poprzez wybranie "Akceptuję wprowadzone dane"..
- W kolejnym oknie otrzymujemy potwierdzenie wysłania dokumentu i terminu umówionej wizyty w Urzędzie..
UWAGA:
- Przesłanie wniosku elektronicznego nie jest równoznaczne z uzyskaniem statusu osoby bezrobotnej.