Instrukcja pełnej rejestracji elektronicznej jako osoba bezrobotna w powiatowym urzędzie pracy.

W związku z ryzykiem związanym z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 zawieszona została bezpośrednia obsługa klientów w Urzędzie i nie ma możliwości umówienia się na wizytę w celu rejestracji metodą „Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy". Rejestracja MOŻE SIĘ ODBYWAĆ tylko z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub Profilu Zaufanego – metoda „Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy" (patrz pkt 6 instrukcji).

Profil zaufany można założyć i potwierdzić w pełni online za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub poprzez platformę Envelo. Instrukcja jak założyć Profil Zaufany dostępna jest na stronie pz.gov.pl.
Dodatkowo, możesz założyć Profil Zaufany przez internet i potwierdzić go w Punkcie Potwierdzającym. Aktualnie czynny jest tylko punkt w Urzędzie Miasta w Stalowej Woli. Z tej możliwości powinny korzystać tylko osoby, które nie posiadają bankowości elektronicznej.


Wskazówki praktyczne:
Ponieważ do wniosku o dokonanie rejestracji należy dołączyć wszystkie wymagane do rejestracji dokumenty potwierdzające m.in. posiadane wykształcenie, kwalifikacje i uprawnienia zawodowe, okresy zatrudnienia, ZALECANE jest, przed przystąpieniem do wypełniania wniosku, przygotowanie skanów tych dokumentów. [url=11826081 target="_blank"]Sprawdź wykaz dokumentów[/url]. Oprócz skanów można również zrobić zdjęcia telefonem komórkowym, jednak należy zwrócić uwagę na wielkość pojedynczego pliku (maksymalnie 1MB). Mniejsze pliki można uzyskać wybierając gorszą jakość zdjęcia w telefonie.
Sumaryczny rozmiar załączników elektronicznych (skanów) dołączanych podczas procesu nie może przekroczyć 24 MB.

Podanie podczas rejestracji, w danych do kontaktu, oprócz adresu e-mail także nr telefonu, ułatwi kontakt w przypadku konieczności wyjaśnienia przez Urząd poprawności danych i składanych oświadczeń dotyczących rejestracji.

W zależności od przekazywanych indywidualnych danych proces rejestracji może się w różnić. Należy podawać tylko prawidłowe, zgodne ze stanem faktycznym, dane.
  1. Na stronie głównej Powiatowego Urzędu Pracy w Stalowej Woli z listy dostępnych usług elektronicznych wybieramy „Rejestracja / zgłoszenie do rejestracji osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy".
Wybór usługi
  1. System przeniesie nas na stronę praca.gov.pl oraz automatycznie uzupełni Adresata wniosku - Powiatowy Urząd Pracy w Stalowej Woli.
Wybór adresata
  1. Formularz uzupełniamy przechodząc przez kolejne zakładki (przycisk DALEJ). Pierwszym krokiem jest uzupełnienie ankiety, która ustali nasz status na rynku pracy. Odpowiedzi na pytania muszą być zgodne z prawdą, indywidualne dla każdego klienta, pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń.
Ankieta
  1. Po uzupełnieniu ankiety przepisujemy kod z obrazka i przechodzimy na kolejną zakładkę formularza wybierając Ustal status osoby na rynku pracy.
Weryfikacja
  1. Potwierdzamy ustalony status.
Potwierdzenie statusu
  1. Wybieramy metodę rejestracji – Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy.
Wybór metody rejestracji
  1. Zapoznajemy się z informacjami, w tym wykazem dokumentów potrzebnych do rejestracji.
Informacja o wymaganych dokumentach
  1. Wypełniamy dane identyfikacyjne i dołączamy wymagane załączniki.
Dane identyfikacyjne
  1. Podczas dodawania załączników na bieżąco można sprawdzać wielkość załączanych plików i ich ilość.
Informacja o załącznikach
  1. W kolejnych krokach uzupełniamy dane dotyczące wykształcenia, znajomości języków obcych, posiadanych zawodach, uprawnieniach, umiejętnościach, niepełnosprawności, przebiegu zatrudnienia, zgodnie z kolejnymi krokami Formularza rejestracji.
Dane szczegółowe
  1. W zakładce Rodzina mamy możliwość Zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego.
Rodzina - zgłoszenie do ubezpieczenia
  1. Po uzupełnieniu wszystkich danych mamy możliwość zweryfikowania załączonych dokumentów oraz w razie potrzeby dodania dodatkowych załączników.
Wykaz załączników
  1. W kolejnym kroku przekazujemy dane kontaktowe (telefon, e-mail) - dzięki nim pracownik urzędu będzie mógł skontaktować się w celu wyjaśnienia wątpliwości. Wybieramy również sposób przekazania dokumentów rejestracyjnych (w tym decyzja o rejestracji, czy prawie do zasiłku). Możemy wybrać przekazanie dokumentów listownie lub na konto w systemie Praca.gov.pl
Dane kontaktowe
W przypadku zaznaczenia - "kontakt przez praca.gov.pl" - decyzja o przyznaniu statusu i wszelkie dokumenty z urzędu będą przekazywane wyłącznie elektroniczne. Należy logować się na portal praca.gov.pl i sprawdzać kierowane przez urząd do Państwa dokumenty. 

W przypadku wybrania - "kontakt listowny" - dokumenty zostaną wysłane pocztą na wskazany w formularzu elektronicznym adres korespondencyjny.
  1. W kolejnym kroku zapoznajemy się z warunkami zachowania statusu.
Warunki zachowania stausu
 
Warunki zachowania stausu - potwierdzenie
  1. Następnie możemy również dokonać Podglądu wypełnionego Wniosku.
Podgląd wniosku
  1. Jeżeli przekazane dane są poprawne akceptujemy Oświadczenia co do zgodności ze stanem faktycznym.
Oświadczenie
  1. W kolejnym kroku wybieramy sposób identyfikacji wniosku - rodzaj podpisu.
Weryfikacja klienta
  1. Po wybraniu podpisania wniosku profilem zaufanym akceptujemy komunikat i system przenosi nas na stronę logowania Profilu Zaufanego. Wprowadzamy dane logowania (login i hasło albo poprzez bank lub innego dostawcę) i wybieramy Podpisz wniosek i wyślij.
Podpis - informacja
Podpis - profil zaufany
  1. Po poprawnym wysłaniu wniosku ukaże nam się Podsumowanie - Elektroniczna rejestracja przebiegła pomyślnie.
Podsumowanie
  1. W przypadku podania w danych kontaktowych adresu e-mail zostanie na ten adres wysłane potwierdzenie wysłania dokumentu rejestracji / zgłoszenia do rejestracji zawierające Urzędowe Potwierdzenie Przedłożenia.
 
UWAGA:
  1. Przesłanie wniosku elektronicznego nie jest równoznaczne z uzyskaniem statusu osoby bezrobotnej. Zgłoszony wniosek o rejestrację zostanie zweryfikowany przez pracownika urzędu, który ustali czy zostały spełnione warunki do jego przyznania, w terminie nie później niż 30 dni.
  2. Data przyznania statusu osoby bezrobotnej i objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym jest datą wysłania wniosku elektronicznego, niezależnie od tego, w którym dniu otrzymają Państwo odpowiedź z urzędu.